به نام خداوند بخشنده مهربان

 

همانطور که در من کیستم؟ مشاهده میکنید، من از صفت خلاق برای خود استفاده نمودم.چگونه خود را لایق چنین صفتی دیدم؟

 

می دانیم که هر فردی توانایی عکس گرفتن را دارد.اما چه چیزهایی وجه تمایز یک عکاس ماهر و یک فرد معمولی است؟جواب این است که یک فرد معمولی در قدم اول اموزش ندیده است که یک امر واضح و مشخص است. در حالت دوم یک فرد معمولی هیچگاه تلاش برای عکس گرفتن و خلق یک اثر هنری که دارای جذابیت هنری باشد نمیکند. یک عکاس نه تنها عکس میگیرد بلکه سعی میکند تمام اصول را رعایت کند، همچنین او تجربه میکند!یک فرد عادی هیچگاه به اندازه یک عکاس تجربه ندارد و اکثرا وجه تمایز عکاس های اماتور و عکاسان حرفه ای در همین تجربه و البته وجه تمایز سوم است.و وجه سوم خلاقیت است. امری که در این مطلب درباره ان میگویم.

خلاقیت چیست؟

برای خلاقیت تعاریف زیادی وجود دارد.خلاقیت از خلق کردن می اید.بر همین اساس بسیاری از افراد فکر می‌کنند که خلق یک‌چیز جدید یعنی خلاقیت؛ درصورتی‌که این‌طور نیست و هر خلق کردنی از خلاقیت سرچشمه نمی‌گیرد.شاید بتوان خلاقیت را این‌طور تصویر کرد که نوعی توانایی در تولید ایده‌های نو از طریق ترکیب، تغییر و دوباره به‌کارگیری ایده‌ها و ارائه یک طرح جدید است. بر اساس این تعریف از خلاقیت عکاس خلاق نیز هست.که میزان تفکر خلاقانه هر عکاس وابسته به خود اوست.

عکاس برای پیدا کردن سوژه های ناب و زیبا و غیر تکراری از خلاقیتش استفاده میکند،فکر میکند و تمام عوامل را زیر نظر دارد.یک عکاس از یک منظره میتواند تصاویری با مفاهیم عمیق و متفاوت از یک دیگر خلق کند و او توانایی درک و ترکیب اجزای مختلف عوامل طبیعی و انسانی را دارد.او میتواند دیدگاه و فکر و احساساتش را فقط توسط یک عکس بیان کند و چنین است که یک عکاس خلاق نامیده میشود!

 

با این تفاسیر من با افتخار میگویم که یک عکاس خلاق هستمsmiley